dimarts, de febrer 17, 2009

Països a on he navegat

Com a continuació de l'entrada de països a on havia surfejat, al ser aquest un bloc de mar, he fet l'exercici de veure a quins països he navegat. Considero "navegació" el fet de desplaçar-se a través del medi aquatic (mar, llac, riu...)amb qualsevol artilugi flotant, sense tenir en compte el mitjà de propulsió (motor, rems, vela,...). Per tant, té tanta valideç el pedaló que amb la familia llogàvem a Garmish Parternkirschen durant les vacances d'estiu als Alps bavaresos com el ferry que vaig agafar a Canadà per anar a fins Vancouver island (amb avistament de balenes orques incluides !!!). També he contat les barquetes a rems que haviem llogat amb els pares de petits per els llacs dels parcs a Anglaterra, la barca elèctrica amb l'Anna per el Canal de Midi o el veler que vàrem llogar a Sausalito per experimentar el fort vent i corrents que s'enfrontaven els presoners d'Alcatraz a la badia de San Francisco. La més autèntica crec que va ser la "patera"-doncs la construcció era igual que les que surten a la tele- que haviem d'agafar a Senegal per anar fins a la illa de n'gor a on teniem la casa llogada amb en Vila, al costat d'una dreta mítica (la de la película "the endless summer"). També tinc un bon record de la navegació amb làser a Qatar o de les navegacions Patagòniques, amb windsurf a plè hivern a la "Laguna de la Zeta", amb semi-rígida al Nahuel Huappi, al llac Futalaufquen o a la latitud més alta a on m'he embarcat, a Usuhaia.

Sé que no em puc queixar però està clar que de moment no em conformo amb el que he fet fins ara. El Mediterrani a vela el conec poc (Costa Brava, Balears, Sardenya, Córsega, Capri i Croacia). Em falta Tunissia, Grècia, Sicília, Malta, Turquia,... Per no parlar del Càrib. La de illes que hi ha que sé que tinc d'anar-hi navegant algún dia. El canal de Panamà és un clàssic que sé que no em puc perdre, com el Mar de Cortés a Baja California, les illes Galàpagos, Polinesia... El Mar Roig, tot i els pirates no és un mal destí i una bona ruta cap el Canal de Suez. En resum, de moment ja tinc el títol de Capità i un veler. Només faltarà trobar temps i quorum de la familia. Res que no sigui possible.