diumenge, de juliol 24, 2011

THE WESTSIDERS

Ahir finalment m'ho vaig poder muntar i vaig anar a veure la premiere del documental "The Westsiders", al cinema Rio de Santa Cruz. Vaig anar amb temps a veure si podia entrara steamer lane i així fer una doble sessió, doncs el matí ja havia entrat a Carmel. El mar habia baixat molt (és el que deien les previsions) i amb la marea alta no trencava res així que vaig aprofitar per voltar una mica i anar a fer unes compres a Cowell's surf shop.
Foto: La cadira d'el de "cancer de pell".
A fora hi havia la cadira mítica del surfer que segur moriria de cancer de pell. Fa 17 anys quan vaig anar per primera vegada a Santa Cruz, sempre hi havia un surfer assentat prenent el sol. Estava super moreno i deiem que acabaria morint de cancer de pell. La cadira ahir estava buida, que havia passat ?
Vaig anar amb temps al cine. La pelicula començava 2/4 de 8 i a 3/4 de 7 jo ja estava allà. A fora del cine ja hi havia cua. Com que havia comprat l'entrada per internet vaig anar a identificar-me a una voluntaria que tenia la llista dels que haviem estat previsors, només una vintena. Li vaig dir el meu nom, "Pau Serracanta". Com sempre, es va quedar knoquejada i va dir "say it again ?" Per fer-li fàcil li vaig assenyalar el meu nom a la llista.
Foto: Cinema Rio a Santa Cruz
Foto: el cartell del documental.
Em vaig posar a la cua hi anava observant el personal. Hi havia 3 generacions de surfers de Santa Cruz, fills, pares i avis. Per el tamany de les esquenes no hi havia dubte de que tots surfejaven. A les 7 van obrir les portes. Tots el ingresos de la projecció anaven per la fundació d'un dels protagonistes, el Flea Virotsko, que ajuda a rehabilitar gent que han tingut adicció a alcohol i drogues, com ell. Ara fa tres anys que es abstemi i així ho va explicar a l'escenari, abans de la projecció.
El documental és molt recomanable per el que ens agrada el surf. Tracta de la progressió del surf a Santa Cruz, desde els anys 50 fins als nostres dies, centrant-se molt amb la vida de 3 surfers excepcionals com el "Flea" Virotsko, Shawn Barron "Barney" i el Jason "Ratboy" Collins. Els tres estaven ahir al cine i una colla més, com Adam Reploge, "Skindog"... el documental no només tracta de surf, si no que entra de ple en la vida dels 3, i ajuda a entendre el contexte a on es movien i que els va portar a ser tan innovadors i forçar al límit les maniobres. Com exemple, el "ratboy" explicava quan a l'edat de 12 anys, surfejant a Cowell's amb el seu pare, aquest va morir a l'aigua d'una atac de cor, i això el va marcar molt.
Durant la projecció, com que l'audiencia era molt entesa, quan sortien imatges de surf es sentien algunes exclamacions espontànies a la sala, tot molt yankie. Especialment les imatges de Maverick's, on el "Flea" havia guanyat 3 anys seguits .
Al final varen sortejar material divers i una tabla. Vaig comprar números però no vaig tenir sort. Al sortir, parada obligada al Taco Bell per comprar el sopar i directe cap a Monterrey.
Avui al matí he fet l'última sessió californiana. He entrat a Asilomar doncs amb poc mar és l'únic lloc on entra quelcom. El problema és que no hi ha dutxes i aquí estic, feliç, treballant al circuit....tot salat !! ja em dutxaré a l'aeroport.