diumenge, de novembre 30, 2008

ALERTA: INVASIÓ FRANCESA !!!


Per els surfistes ha estat un cap de setmana boníssim. El divendres va estar gran a tot arreu. Per els que no agafen onades no va ser tan bò. La força del mar va deixar la seva emprenta: el Passeig marítim de Blanes destrossat, un mort emportat per una onada a l'espigó nou del Port de Barcelona,... Avui m'han ensenyat un video del Divendres a St. Antoni de Calonge i estava inmens.

El mar ahir va cambiar de direcció i va començar a entrar d'oest. A la platja de La Fosca això vol dir que funciona l'esquerra de sota el Castell St. Esteve (fotos adjuntes). També funciona aprop de la Roca Fosca, a on surt una esquerra més petita que St. Esteve però més llarga i alguna dreta, curta i potent que et tira directa a sobre de la roca. Si més no, la contraonada que es genera fa que mai et mengis la roca.
He entrat a 2/4 de 10 i ja hi havia 2 nois de Calonge a l'Aigua. Però la sorpresa ha arribat sobre les 10 quant de cop ens hem vist rodejats de ... Francesos !!!! En total eren 8, amb tables i bodyboards. La veritat és que es feia estrany estar a l'aigua a La Fosca però que l'idioma predominant al pic fós el Francès !! semblava que estiguessim a Les Landes. Jo tinc bastant controlat els que surfegen a La Fosca, doncs surfer nou que entre m'hi acosto i li pregunto d'on és (com fa el Schuster amb els àrbitres), per fer la meva estadística de la procedencia (com a l'Ikea, que et pregunten el codi postal), i de passada marcar el territori !! Els "clàssics" acostumen a ser de Palamós, Calonge, Palafrugell, La Bisbal, Vic i un menda lerenda que vé de Barcelona. Els del Barcelonés i Maresme poques vegades pugen tan amunt, doncs aprop de casa ja tenen onades prou bones. Ni pensar amb gent del Garraf o Tarragona, no n'he vist mai cap a la Fosca.

Per no trencar la tradició de conèixer la procedència dels nouvinguts a La Fosca, he decidit practicar idiomes i amb el meu francès macarrònic m'he apropat a un d'ells i l'hi he preguntat si era de Perpinyà. Bingo !!! he encertat a la primera, m'ha dit que si. M'ha comentat que depèn com estigui el mar baixen a Catalunya. M'ha preguntat si sabia com trencava Ampuriabrava i jo li he contestat que ni idea, no hi he surfejat mai. Ell m'ha dit que a vegades ells si que hi van. M'he enrecordat que en la meva època de windsurfista, en Marco Copello, shaper de les tables "Swell Expression", ens va ensenyar a en Toti i a mi una platja amb bones onades i vent, a "Argeles Sur Mer". He aprofiat per preguntar-li a aquest francès que que tal Argelès, i m'ha dit que era un bon spot, que ells hi anaven sovint però avui estava desfassat.

Ha anat entrant gent a l'aigua i quan erem 25 (8 Francesos, 3 SUP, 1 Kayac, surfers y bodyborders varis) he decidit sortir. l'Estratègia ha estat de dinar d'hora, perque just després de dinar he tornat ha entrar i estava completament sol, doncs aleshores tots dinaven !!!

Per el que he vist a les Web Cams, avui la Fosca si que era "Pata Negra", les fotos parlen soles. Clickeu a sobre i amplieu-les, val la pena !!).