dimecres, de març 04, 2009

Stoked !


L'entrada de fa dos dies del bloc de Niegà era sobre un nou llibre de surf publicat a Australia. Com que el contingut del llibre semblava interessant i divertit, no vaig tardar ni cinc minuts a contactar amb l'Anna Foix perque m'el busqués, el comprés i m'el donés quan viatji a Australia el proper Octubre. Ara sé segur que tinc de fer la visita de rigor a l'Anna, el Brock i el Zack...tinc d'anar a recollir el llibre !!!!

Aquesta entrada de Niegà m'ha donat la idea del tema d'aquesta setmana: la bibliografia de surf. Quant vaig començar a surfejar al 1992, a part de comprar tabla i neoprè,vaig començar a comprar i llegir tot el que s'em posava a tir sobre el surf. Volia apendre i ho volia fer ràpid, era com una febrada. El primer que vaig comprar varen ser revistes-estatals i extrangeres- doncs era les úniques publicacions que es podien trobar. Internet encara quedava lluny. Si més no, arrel del meu primer gran viatge de surf a California al 1994 va ser a on vaig descobrir un món nou en quant a llibres de surf. La meva estada allà va ser de 3 mesos, vivint en una furgo, surfejant cada dia, aprenent anglès i visitant els surf shops. Era en aquests establiments on trobava tot tipus de publicacions que servien per distreure'm les hores que no estava a l'aigua i per millorar la meva capacitat lectora amb aquest idioma. Vaig comprar tot tipus de llibres: d'historia, de tècnica, il-lustrats, guies d'onades i narrativa variada dins l'entorn del surf. La portada de llibre que adjunto en aquesta entrada és un dels molts que tinc a casa i he agafat a l'atzar. Aquest és de literatura fantàstica, doncs apareix una Deesa que sembla que té la veritat absoluta i guia a un noi -que està tan al-lucinat com estava jo en aquell moment- a trobar-se a si mateix a través del surf. O sigui, un relat una mica estrambòtic però que en el 1994 em va ajudar a entrar més en la "secta" surfera, a la que encara i estic enganxat !!! Si el voleu llegir segur que el trobeu a amazon.com.