divendres, d’octubre 23, 2009

SELAMAT JALANG BALI


El títol vol dir "Adeussiau Bali" amb el seu idioma. Ara ja estic a Malaysia. Com em va dir un australià a l'aigua abans d'agafar la meva última onada i marxar pitant cap a l'aeroport "...vas a Malaysia ? però si allà no hi ha onades !!!". Doncs si que tenia raó, avui he continuat la meva rutina de llevar-me d'hora i remullar-me, però a la piscina de l'hotel.


Ahir vaig tornar a quedar amb el Iwayan a les 5:45 a la recepció. Al ser marea baixa varem anar directes cap a Dreamland. El mar havia baixat molt, doncs aquestes onades duraven desde Diumenge i el tema s'estava acabant. Estava molt petit i no hi havia ningú a l'aigua. Ell em va dir que una bona opció era Green Bowl. Varem anar cap allà i això és el que vaig surfejar:

Tot i ser marea baixa hi ha un bon canal d'entrada, així doncs, vigilant a on trepitjava, vaig poder entrar sense escarpins. Primer vaig anar a agafar una esquerra que no surt a la foto i després la dreta. L'estavem surfejant 4: un australià, un suec, un yankie i jo (com un acudit del Jaimito). Al ser mar obert, l'aigua era molt neta i es veia perfectament el corall del fons. En un moment donat, varen començar a saltar peixos i algú va dir" senyal que n'hi ha un de més gros que s'els vol menjar". A partir d'aquí, va començar la paranoia dels taurons. El suec ens va explicar que el dia abans a la tarda, unes hores després que jo sortís d'allà, va veure un tauró de 3 metres !!! El tio havia sortit corrents de l'aigua. Amb aquestes que el yankie, molt infantil ell, ens va ensenyar unes rascades que tenia al braç d'una patacada amb moto i ens va dir " em sabria molt greu que per culpa de les meves rascades, els taurons oloressin la sang i us ataqués a algú de vosaltres ". Finalment, tots vàrem respirar tranquils quan l'australià va sentenciar " El taurons els torna boig la sang de peix, la dels humans no els hi agrada. cap problema". I així va ser, cap problema. Al sortir, després de pujar els 348 esgraons (que fàcil baixar i que cansat pujar !!) li vaig preguntar a l'Yawyan si allà hi havia taurons Em va dir que a diferencia de Kuta, que és una badia i no n'hi ha, aquí si que n'hi havia però no mossegaven.


Bé, ara les fotos que havia promés. La primera es de Airport rigth el dilluns a les 12, quan aterravem amb l'avió. S'ens dubte el tema prometia.

Aquesta altra és del dimecres a Ulluwatu:

Just després de veure Ulluwatu, vaig anar directe a Balangang i això és el que vaig poder surfejar. La serie tardava però un cop arribava hi havia alguna secció divertidissima. La simetria de les onades és espectacular.
Seguint les indicacions de l'Anna Foix, vaig comprovar que tal pintava Nyang Nyang. El vent no li era favorable i no hi havia ningú a l'aigua:


l'Ywayan em va recomanar anar a veure Green Bowl. Després de 2 sessions estava rebentat però quan vaig veure això, 348 esgraons i cap a l'aigua !!!!!!

Finalment, la posta de sol a Kuta beach, un clàssic.

Bé, ara es tracta d'interioritzar tot el que he viscut intensament aquests 3 dies, doncs està clar que no m'ha deixat indiferent. És més, per demà dissabte sembla que el mar torna a pujar a Bali, s'esperen onades de 6 peus amb periode de 14 segons !!! Ay, ay, ay.....

2 comentaris:

Niegà ha dit...

Doncs ara imagina't aquestes onades i aquestes condicions sense gent,sense transit, sense contaminació, sense haver-te de llevar d'hora per evitar surfejar amb 50, etc, etc, etc...

Existeix; es tracta de qualsevol altra illa d'Indonèsia excepte Bali/Lombok.

Parlem!

F

Pau ha dit...

Si, si, ja ho he pensat. Mentres no hi hagi Malaria, la cosa pinta bé