dijous, d’octubre 02, 2008

PHILIP ISLAND


Avui abans d'anar a treballar al circuit he fet totes les gestions prèvies per poder fer una sessió de surf a les gèlides aigües Philip Island. Aquest mar és l'Estret de Bass, que separa Australia de l'Illa de Tasmania. Philip island és una illa de 26kms de llarg per 9 d'ample i está unida a australia per un pont. L'illa és famosa per els seus animals salvatges: pinguins, koales, foques i més de 200 especies d'aus. Primer de tot he anat a buscar una tabla, neopré, escarpins i parafina, doncs com que viatjo molt lleuger d'equipatge i mai facturo, només tenia la licra. He anat al Surf shop del carrer principal de Cowes. La botiga s'anomena "Island" (no és que sigui gaire original el nom!!!). Allà m'han dit que no llogaven material però que podia anar a l'altre botiga que tenien al costat de "Smith Beach," que en Richard em llogaria el que fés falta i m'informaria de quina seria la millor platja per surfejar segons les condicions del mar d'avui. La dependenta m'ha donat molt amablament un plànol de l'illa a on hi ha marcades totes les platjes per fer surf. No m'ha costat gens de trobar la botiga i camelar-me a en Richard perque a part d'un Neopré i una tabla, també em llogués uns escarpins, doncs l'aigua del mar está a .....13º !!!! Rès a veure amb els 22º de Caloundra. Això que jo vingués de Barcelona li ha semblat molt exòtic i tot que no lloguen mai escarpins, me'ls ha deixat però demanat-me que els amagués perque no ho veiessin els altres clients que hi havia en aquell moment a la botiga...aquest el Richard és un bon tio !!!! Després sobre el plànol m'ha explicat totes les onades. M'ha dit que ahir havia estat un dia boníssim, amb vent terral (off shore) i onades d'uns 2m passats. Jo li he preguntat per l'onada més famosa de Philip Island, que s'anomena "Express Point", és una dreta llarguissima amb seccions tuberes. El Richard m'ha dit que avui no trencava bé. El vent (que venia del Sud ,on shore) estava trencant bastant totes les onades i a més a més el mar estava baixant respecte ahir. A l'ordinador de la botiga el Richard m'ha ensenyat a http://www.surfline.com/ les previsions per els propers dies. El mar hauria d'anar baixant fins Dissabte però després tornaria a pujar, esperant que Diumenge entrin uns bons 3m. El problema podria ser el vent. Segons les previsions, el Diumenge hauria de bufar un bon vendaval. El Richard m'ha comentat que amb aquesta previsió de vent, els pilots les passarán una mica canutes el dia de la carrera !!! Jo he pensat que el passat GP de Indianapolis segur que no. A Indy ens va visitar la cua de l'huracà IKE i qui les va passar canutes no només van ser els pilots...

El consell que m'ha donat és que un cop vist el panorama que teniem, el millor seria anar a "Smith Beach". Estaria més petit però més protegit del vent.Si volia més tamany, m'ha aconsellat d'anar directament al Cap Woolamai, la part més al sud de la illa, que está a només a 10 km i s'hi arribava per una carretera petita que resegueix la costa i permet veure altres onades surfejables. Com que he decidit que avui volia tamany, he mirat només per curiositat "Smith Beach" i he tirat directament cap a "Woolamai Beach". He fet una parada a "Surf Beach". Trencava una dreta que no pintava gens malament. El problema és que...no hi havia NINGÚ a l'aigua !!!! Bé, algú potser si, però aquest algú puc assegurar que prefereixo no compartir-hi MAI cap sessió de surf. Em refereixo als famosos taurons blancs que habiten aquestes aigües. No és que n'hagi vist cap pero tinc molt clar que fer surf sol no és una bona idea doncs en el cas de que hi hagi visita de tauró tens el 100% de possibilitats que et toqui a tu !!! Fent un exercici simple de cálcul de probabilitats, com més surfers hi hagi a l'aigua més difícil és que et toqui a tu la loteria !!! He continuat i just a l'inici de la zona de Woolamai hi habia una platja anomenada "Anzacs" (foto superior) que no pintava malament i hi havia 2 surfers a l'aigua. He aplicat ràpidament els meus coneixaments de matemàtiques i he vist que si jo entrava a l'aigua, les possibilitats de tenir "sorpresa" es reduien a un 33,3%. No m'ha semblat pas malament. M'he posat el neopré Rip Curl 4/3 que he llogat, els escarpins i he posat parafina a la tabla. La que he agafat és una 6'3 d'epoxi, marca blanca del surf shop "Island" i de ben segur fabricada en serie a Xina. (adjunto foto).


Hi havia uns 2m a la serie, amb molta força però per culpa de vent quant baixaves l'onada la tabla no parava de botar. El take off era molt ràpid i un cop dret agafaves una velocitat considerable. He agafat indistintament dretes i esquerres i després de 1h i 1/2 he sortit i he anat cap al circuit.

A la tarda he plegat a les 6 i he anat correns cap a "Smith beach" (foto inferior) abans de que es fes fosc (6:45). Aquesta platja está només a 3 minuts del circuit. Desde l'aigua fins i tot es poden veure les grues de les antenes de les càmeres on-board de les motos. Les onades eren més petites, amb 3/4 m a la série i també trencades per el vent. Hi quedaven 4 surfistes a l'aigua. N'he agafat unes quantes (dretes i esquerres) per acabar bé el dia.


Smith Beach